5 Innovation Trends of 2018 that will Disrupt the Corporate Landscape in 2019

Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on google
Sharing is caring!

ניתן להגדיר את שנת 2018 כשנה של "שותפויות אדירות". הנוקמים חברו לשומרי הגלאקסיה על מנת להתמודד על ת'אנוס. הנסיך הרי סוף סוף נשא לאישה את מייגן מרקל. אפילו צפון ודרום קוריאה צעדו יחדיו תחת דגל אחד באולימפיאדת החורף. דברים דומים ניתן להגיד על המתרחש בחזית החדשנות התאגידית. חברות מסקטורים שונים השיקו במשותף מאמצים ללקט ולאסוף רעיונות משבשים חדשים, לרתום טכנולוגיות חדשות ולהשיג קיימות גדולה יותר.

עם הגידול העקבי בתחרותיות בשוק, ארגונים גדולים עסוקים כעת יותר מתמיד בהשגת המידע הקשור להצלחות וכשלונות של יריבהם. השמרנות בביצוע תיקונים זעירים והתאמות לשוק המשתנה בצירוף עם מחקר מקיף הנערך ע"י החברות הגדולות, מצביע על כך שחברות סטארטאפ המחוזרות ביותר הן אלו עם יכולות חיזוי השוק האיכותיות.

איסוף מידע עסקי באופן זהיר ומדויק הינה מגמה עיקרית בתחרות העיסקית, אבל לא רק, גם צעדים אמיצים בחזית הטכנולוגית וסביבת העבודה מהווים חלק בלתי נפרד מההתמודדות. תאגידים מחפשים באופן נמרץ טכנולוגיות "פורצות דרך" להגביר מעורבות עובדים ולהגדיל את נתח השוק. בהתאמה, גם חברות בקנה מידה גדול מפרסמות יעדי קיימות כחלק מההכנות לעתיד ומודעות למערכת סביבתית

כחלק מההיערכות והציפיה להבין את הפוטנציאל של ומה טומנת בחובה שנת 2019 יש להבין כיצד תנועות הלוחות הטקטונים יכולות להשפיע על נוף החדשנות. עד כה מנינו רשימה מרכזת של חמשת המגמות העיקריות הדומיננטיות בסצנת החדשנות ב 2018, בואו ונצלול!

1. העצמת הזריזות והגמישות הארגונית באמצעות שיתוף תאגיד-סטארטאפ

חברות גדולות מבינות בהדרגה את הערך המוסף הגדול הטמון בחיזוי פוטנציאל  המוצע ע"י חברות סטארטאפ  בכל הנוגע למתן תחזיות חדשנות הורסת ותצוגה מקדימה של פוטצניאל של יוזמות עיסקיות. ההבנה נובעת בעיקר מהעובדה שהחברות הבינו כי האתגרים שחברות הסטארטאפ מזהים כעת הינן אתגרים שהם כחברות יתמודדו איתם בעתיד. ההתפתחות של SaaS כפלטפורמה לניהול פורפטוליו של פוטנציאלים עיסקיים עזרה לארגונים גדולים להתנהל ולקבל הערכות באופן יעיל ואפקטיבי יותר.

המגמה לעיל בלטה בעיקר בסקטור הפיננסי. במהלך 2017, פורסם במחקר של PWC שהתמקד בפינטק בעולם כי 88% ממוסדות הבנקים הותיקים בעולם חששו מירידה גדולה ברווחיות שלהם בתחומים כגון הלוואות אישיות, העברות בנקאיות ותשלומים. כתוצאה מכך, 82% מאותם בנקים הצהירו שהם נוקטים צעדים להגברת השיתוף עם חברות צומחות העוסקות בפינטק. התחושות הללו באו  לידי ביטוי כפי שניתן לראות בקרב חברות שרות ותפעול פיננסי, אשר 50% מהם הביעו צורך לרתום יכולות משבשבות ושל חיזוי מחברות סטארטאפ בתחום הפינטק ובסופו של דבר אף רוכשות את החברות.

הגרף לעיל לקוח מדוח של חברת CBINSIGHTS Fintech המציג מגמות צפויות ב 2018 שמראה בברור צמיחה בהשקעות בחברות פינטק.

במרחבי תחום הפינטק, הצמיחה המהירה של חברות סטארטאפ בכל העולם – כתוצאה ישירה בעיקר מהגידול בשימוש בפלפטפורמות מבוססות ענן כגון שרותי הענן של אמזון – תמשיך לגדול ותבוא לידי ביטוי בשותפויות מגוונות של B2B, אשר יגדירו את הכיוון לחדשנות משבשת בשנת 2019.

2. העלאת רעיונות "על הדרך"  באמצעות טכנולוגיות מבוססות מובייל

בשנים האחרונות, העליונות של חדשנות בארגונים ממוקדי טכנולוגיית מובייל הולכת וגדלה. במחקר שנערך בשנת 2016 ע"י חברת FierceTechExec מצא כי 71% מהעובדים מבלים למעלה משעתיים בשבוע בגישה למידע של מקום עבודתם באמצעות מכשירים ניידים. במחקר אחר של חברת CareerBuilder עלה כי 82% מהעובדים מחזיקים את המכשיר הנייד שלהם במרחק עין. בעוד הנתון האחרון יכול להדאיג ולהצביע על אפשרות של ירידה בתפוקת העובדים, הוא גם מעיד על כך שחברות מתחילות להבין את המשמעות של המכשירים הניידים וכיצד הם יכולים לתרום לחדשנות (במיוחד חדשנות תוך כדי תנועה).

גרף שנלקח מדוח של חברת Dynamic Signal המפרט את העלייה היציבה של שעות בהם מבלה העובד במכשיר הנייד שלו לעומת מכשירים אחרים.

לאור הגידול במרכזיות שתופסים בחיינו הטלפונים הניידים, חלקם של אפליקציות מובייל הולך וגדל באסטרטגיות הטראנספורמציה הדיגיטלית בארגונים רחבי היקף. חברות מתחילות להבין את הפוטנציאל העצום הגלום בתוכנות רעיונות (ideation) מוכוונות מובייל. זאת כמובן, באופן טבעי, לאור היכולות של המובייל, הזמינות שלו לשימוש במשרד מאפשרת למשתמשים אמצעי נח לתרום מחשבות על הדרך (שיפורים בתהליכי עבודה, פתרונות לבעיות לוגיסטיות וכו').

מחקר גדול שנערך ע"י חברת הייעוץ Constellation Research בנושא ההשפעה האסטרטגית של שינוי המובייל על הערך העסקי מצא כי "יותר מ 80% מהארגונים זיהו השפעה של שינוי מובייל על בעלי עניין מתוך ומחוץ לארגון והקימו צוותי עבודה לטובת מתן מענה"

חברת Nestlé  היא חברה גדולה שאימצה את המגמה ומתמקדת באפליקציות מובייל על מנת לשפר מעורבות עובדים ולשבור "מחיצות" בין המחלקות השונות בארגון. כחלק ממהלך מערכתי של תוכנית מאיץ לחדשנות של InGenius  החברה פיתחה מנגנון הערכה לאפילקציות מובייל שיעלו את הצעות ומעורבות העובדים ובמקביל יקדמו נטוורקינג וכישורים מיוחדים בקרב העובדים.

3.יתרונות הפיגי'טל

ברור לכולם ש Internet of Things’ (IoT)   התפתח משמעותית בשנים האחרונות. יחד עם זאת , רכיבים פיג'יטלים בעולם זה פותחו לאחרונה.  רק בשנה שעברה, מספר פרשנים ופרסומים אוןליין חזו באופן נכון ששנת 2018 תהיה השנה של חוויה פיג'יטלית. כפי שניתן להבין מהשם 'פ'ג'יטל, משלב חוויה הן בפן הפיזי והן בפן הדיגיטלי להשיג מטרה שיווקית ייעודית. הדבר משול, במתחם הקמעונאי, לחנות המשלבת חומרי בנייה עם חוויה של סחר אלקטרוני (ממשק רכישה דיגיטלי, קטלוגים מוחשבים ועוד).

חברת הייעוץ וההכוון House of HR פרסמה סטטיסטיקה המעידה על כך שדור X, Y ו Z מעדיפים תהליך גיוס פיג'יטלי מאשר ראיונות פנים מול פנים המסורתיים.

מובילי חדשנות צריכים לשים לב למגמת הפיגי'טל ממספר סיבות. הראשונה, להטמעה של טכנולוגייה פיג'יטלית יש פוטנציאל להגדיר מחדש את יכולות ההדרכה בתעשייה במספר רב של תחומים. דוגמה בולטת היא המציאות הרבודה אשר משמשת מעסיקים לתת לעובדיהם אמצעים בטוחים ויעילים באינטרקציה אחת עם מכשירי וציוד סימולציה. בואינג היא רק אחת מני חברות רבות אשר משתמשת במציאות רבודה להציג את תהליכי הרכבה וחיווט. מסתמן כי הפוטנציאל להיעזר במציאות רבודה לטובת הכשרות בארגונים הולך ומתממש כשהתחזיות מדברות כי שווי תעשיית המציאות הרבודה בשנת 2020 יהיה כ-120 ביליון דולר .

יתרונות תחום הפגי'יטל מיושמים יותר ויותר בתחומי מוצרי היוקרה והאופנה על מנת לגשר בין לקוחות המעדיפים חווית קניות משולבת בפן הפיסי ובפן הדיגיטלי. חברת Tiffany & Co, כדוגמה, פרסמה אפליקציה למציאת טבעת ארוסין, המאפשרת לקונים להשתמש במצלמה שבמכשיר הנייד שלהם לקבל תצוגה מקדימה כיצד טבעות שונות ייראו על היד שלהם.

4. מתן מענה מעל ומעבר לציפיות הלקוח באמצעות מיפוי אמפטיה(רגשות) דיגטלי.

בשנת 2018, היום יותר מתמיד, קונים יכולים לאתר ולקנות מוצרים בצורה הכי קלה אי פעם. תחקירנית הרגלי צריכה של גוגל, נטלי זמודה, איבחנה ובצדק ש"..אנשים יותר סקרנים, יותר תובעניים ועוד יותר חסרי סבלנות. הוכחה לכך ראינו במהלך שנת 2017, וקריטי למנהלי השיווק להבין את שינויי ההתנהגות ככל שאנו מתקדמים לשנת 2018".

מיפוי אמפתיה – לדוגמה, בניית דיאגרמה אינטגרטיבית הממפה מה הלקוחות אולי חושבים, מרגישים, אומרים או מגיבים למהלכי שיווק – מדובר בכלי מוכר ועיקרי לחיזוי שינויים בהתהגות. מדובר בשלב מהותי של תהליכי חשיבה עיצובית, המאפשרים למתכננים להגדיר ולהבין בצורה מיטבית את הבעיות אשר בהמשך בהתאמה ניתן לפתור.

לאור העובדה כי מקומות העבודה מאפשרים יותר ויותר להיות מחוברים כל הזמן, גישת מיפוי האמפתיה (לדוגמה סיעור מוחין באמצעות פתקיות) מאבדת מקומה ובמקומה נעשה שימוש בשיטות ממוכנות. העלייה המתמדת בשימוש כלים שיתופים אוןליין מבהירים כי מנהלי חדשנות תרים אחר דרכים יותר יעילות, ברות ניהול המאפשרים מישוב ישיר למול הלקוחות או צוותי העובדים. דוגמה ישירה לכך ניתן לראות בחברות התוכנה, בהם המעצבים מאמצים את מפות האמפתיה להביע רגשות אהבה-שנאה של המשתמשים והעדפותיהם – והתאמת מבנה ה UX בהתאמה.

מיפוי מסע/חוויה דיגיטלי של הלקוח (המבוססות על מידע שנאסף ממיפוי האמפתיה (רגשות) של הלקוח) מחייב עדכונים שוטפים על מנת שייחשב כלי רלוונטי ואקטואלי. לעיתים המידע יכול להגיע מפרויקטים של חכמת ההמונים.  הדוגמה לעיל היא מבנה של מפת מסע/חוויה של לקוח מתוך boagworks

המודלים של מיפוי מסע לקוח – לדוגמה תצוגה ויזאולית של ממשק הלקוח עם הארגון – מקבלת מענה דיגיטלי, תוכך כדי הצגת עזרים המעידים על חולשות בתהליך הממשק, מערכות איתם באם הלקוח בידי מגע ונקודות ממשק נוספות. כעל מנת ליצור מפות חוויה/מסע של הלקוח נדרש יותר ויותר מידע על מנת להשאר מעודכנות ואמינות ( כולל מידע שנאסף ממיפוי האמפתיה(רגשות) של הלקוח). כתוצאה מכך מובילי חדשנות פונים יותר ויותר לפרויקטי מיקור המונים להגיע למידע הרלוונטי.

5. שימוש בחומרים ממוחזרים לטובת עולם עתידי ללא פלסטיק

מוערך כי קרוב ל 5.25 טריליון חתיכות (269,000 טונות) של פלסטיק מצאו דרכם לאוקינוס הפתוח, גורמים להדרדרות חמורה ומשפיעות על מערכות אקולוגיות ימיות. כתוצאה מכך, אין פלא שחברות מובילות מחזקות את מאמצי הקיימות ונערכות לעתיד בעולם ללא פלסטיק .

נישה ייחודית עוסקת בגישות ביומטיות – כלומר התבוננות בטבע אשר כספק פתרונות לבעיות קיימות – הינה נישה אשר יישומה גדל בהתמדה. דוגמה של יישום הגישה, הוא שימוש בנוצות עופות כאמצעי להגנה בפני מים וההתכלות של פרוטאין חלב הוגדרו כמקורות חלופים הכרחים לפלסטיק.

 

חברת הרכב פורד משמשת דוגמה טובה לארגון גדול שאימץ גישה מושפעת טבע כחלק מהתהליך הקיימות שלו. הבד ממנו עשוי המושב מיוצר מסיבים העשויים מפלסטיק ממוחזר. הפעולה הזאת בלבד מנעה מ 5 מיליון בקבוקי פלסטיק להגיע למזבלות.

כניסה אל הלא נודע

בעולם בו הטכנולוגיה מטשטשת את הגבולות בין הפיסי לדיגיטלי וחברות קטנות עולות ומאיימות לנפץ מונופלים, הביטוי 'חדשנות או למות' מעולם לא היה נכון יותר. למעשה, תמימות דעים בקרב מובילי החדשנות בעולם בואך 2019 היא החשיבות של הגמישות.

בעוד שזה חשוב להשאיר צוותי עבודה ייעודים העוסקים בפרויקטי חדשנות מתקדמים יש לוודא שבמקביל נמשכים המאמצים לחיפוש אחר חדשנות ורעיונות נוספים. מתוך דוח העוסק במגמות עולות בתחום החדשנות  בשנת 2018 שנכתב ע"י חברת Startup Europe Partnership עולה כי " ..תאגידים אירופאים מובילים הקימו – מתכננים להקים יחידות עצמאיות מוכוונת חדשנות." מערכות ברשת לניהול חדשנות כדוגמת Q-scout ו Q-open יכולות לבוא לידי ביטוי ולהביא ערך מוסף ע"י סיוע במיקוד בהזדמנויות ושותפויות מניבות כסף לחברה ובאיסוף מידע הכרחי לשיפור תהליכי עבודה.

כש 2019 מעבר לפינה וסערה צפויה של תחזיות משבשות של השוק באופק, איחוד וגיוון טקטיקות החדשנות הינן קריטיות עכשיו יותר מתמיד.למרבה המזל, ע"י שילוב שלא אסטרטגייה כוללת יחד עם תוכנה מוכחת לניהול חדשנות, ההתאמות ל"שינויי האקלים" הצפויים יבוא ליותר התלהבות מאשר פחד.

על מנת לגלות כיצד Qmarkets יכולה לסייע בהטמעת אסטרטגיית החדשנות ולעזור בחיזוי הטרנדים החשובים, אל תהסס לפנות ולתאם איתנו הדגמה עוד היום

Discover How Philip Morris International Is Transforming Via Innovative Self-Disruption

This insightful free webinar explores how the world’s leading cigarette company is implementing one of the most revolutionary innovation strategies in modern business…

Don't miss out!

אנו משתמשים ב-cookies.
אנו משתמשים ב cookies על מנת שתקבל את חוויות המשתמש הכי טובה ומתאימה לך. המשך הגלישה שלך באתר מהווה הסכמתך לכך. על מנת לשלוט בהעדפות שלך, עיין במדיניות הפרטיות שלנו.