Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on google
Sharing is caring!

איך Qmarkets שיתפה פעולה עם שירותי הבריאות בבריטניה ויצרה עבורם פלטפורמת ניהול חדשנות מתוחכמת

תמי הולמס, ראש התוכנית לאימוץ חדשנות ברשת האקדמית למדעי הבריאות של מערב המידלנדס (WMAHSN), מדברת על השינויים בתעשיית מערכת הבריאות בבריטניה; על האתגרים בהטמעת יוזמות חדשניות; ואיך הפלטפורמה לניהול רעיונות של Qmarkets סייעה ל-WMAHSN לנהל ולהטמיע חדשנות מוכחת לשיפור איכות ואורח החיים של האזרחים.

התוכנית לאימוץ חדשנות ברשת האקדמית למדעי הבריאות של מערב המידלנדס היא אחת מחמשה עשר רשתות אקדמיות בבריטניה, המובילות לשיתוף פעולה בין האקדמיה, התעשייה ושירותי הבריאות הלאומיים (NHS), מערכת הבריאות בבריטניה אשר ממומנת על ידי הציבור בכל אזור מערב המידלנדס. ה- WMAHSNפועל בכדי לשפר את אורח ואיכות החיים באזור ועוזר להביא לשגרת טיפולים אישית וברמה גבוהה. בזכות אימוץ של יוזמות חדשניות, הם הצליחו להביא לאחוזי שביעות רצון גבוהים ביותר אצל המטופלים שלהם.

באמצעות שיתוף פעולה עם Qmarkets, ה- WMAHSN פיתח את "Meridian" – מרכז לשיתוף ביוזמות חדשניות בעולם הבריאות שעוסקת במגוון תחומים: מבריאות בעידן הדיגיטלי ויצירת עושר, לניסויים קליניים ובריאות הנפש. קראו עוד אודות הפרוייקט.

Qmarkets: מה היו האתגרים שניצבו מול הארגון, אשר עודדו אתכם לשאוף אחר יוזמות חדשניות?

תמי הולמס: זה מאתגר כשיש לך את אחת ממערכות הבריאות הטובות בעולם, אבל עדיין אתה צריך להבין שיש חיים שמונחים על הכף. לכן חשוב לשאוף למצוינות ולהמשיך תמיד ליזום ולחדש. כארגון המעסיק כמעט 2 מליון עובדים (מה שהופך אותנו לארגון החמישי בגודלו בעולם), זוהי אחריות גדולה מבחינתנו לשתף פעולה בכדי להביא ליוזמות חדשניות ולעבוד עם מחלקות שונות הפועלות ממקומות מגוונים. במיוחד אם משווים את דרך הפעולה שלנו לזו של סקטורים אחרים. המערכת עוזרת לנו למצוא הזדמנויות חדשניות לפיתוח עבור מחזיקי המניות שלנו.

האתגרים המרכזיים של ה-NHS

 

QM: מה הוביל אתכם לחפש אחר פתרון לניהול חדשנות/ קראודסורסינג (Crowdsourcing)?

ת.ה.: רצינו מערכת שתאפשר לנו לעבוד בצורה יעילה עם ארגוני ה-NHS, לנתח את האתגרים וצווארי הבקבוק שלנו, ולמצוא דרכים במסגרתן אפשר לקדם יוזמות חדשניות שישפיעו על מערכת הבריאות. רצינו להיות מסוגלים לזהות פתרונות לצרכים אמיתיים דרך אתגרים ומשיכה של חדשנות אלינו, תוך כדי ספיגה של תהליכים חדשניים ושיתוף רעיונות ויוזמות חדשניות שאומצו בהצלחה. מסיבות אלו, Qmarkets הייתה רק הבחירה הטבעית.

QM: מה הביא אתכם לבחור בפתרון של Qmarkets כפתרון המתאים עבורכם?

ת.ה.: רצינו למצוא פלטפורמה שתוכל לעזור לנו לנהל את היוזמות החדשניות שהוגשו, ושזו תהיה נגישה לכולם – ממטופלים, לעובדים ולחברי התעשייה והאקדמיה. בעוד שהיו ספקים בעלי נסיון עם קראודסורסינג פנימי בין העובדים, היה לנו חשוב לבחור ספק שיבנה עבורנו גם תשתיות קראודסורסינג חיצוניות דרך חדשנות פתוחה (Open Innovation).

QM: אילו קשיים חוויתם בזמן ההטמעה של המערכת לניהול הרעיונות?

ת.ה.: בגלל שה-NHS הוא ארגון כל כך גדול וותיק, לקח לו זמן לקבל את הרעיון לאימוץ תהליכי חדשנות במערכת הבריאות. שינוי החשיבה של החברים בו הקשה עלינו לא מעט.

 “תודות לפלטפורמה של Qmarkets, עזרנו לחברה להגיע לקהל רחב יותר, אך חשוב מכך – תרמנו לה לקידום יצירת מערכת בריאות טובה יותר המשרתת את אלו הזקוקים לה. “

QM: כיצד פעלו ב-WMAHSN בכדי לקדם את השימוש בפלטפורמה, להעלות מודעות ולהגביר את המעורבות בה?

ת.ה.: לעודד למעורבות של הקהל היה אחד האתגרים המרכזיים. פיתחנו את המערכת עם מנהלי חדשנות בולטים, מה שעזר לנו לערב אותם בתהליך מההתחלה. תהליך ההטמעה דרש להגיע למקומות באופן פיזי, לקבוצות וליחידים, ולנסות "למכור להם" בצורה ישירה את המערכת.

ערכנו אירוע השקה גדול למערכת, שגרף הצלחה רבה. בנוסף אנו מעבירים מצגות עם המסרים החשובים מבחינתנו. בעיקרון, התהליך הזה כולל הרבה "לדחוף לאנשים" את המערכת.

קיבלנו גם הכרה מ-"ideasUK", שביצעו סקר הערכה והאמנה של המערכת, הפלטפורמה והתהליכים השונים.

לצד כל אלו, אנחנו משתמשים בהמלצות וברשתות החברתיות בכדי להעלות מודעות למערכת "Meridian" לשיתוף רעיונות חדשניים. אחוז המשתמשים גדל בצורה אורגנית בזכות המיומנות של הפלטפורמה של Qmarkets בתחומים אלו, והוכיחה את עצמה כיעילה ביותר. חברות תעשייה פרטיות תמיד היו הקהל הקל ביותר לערב, כיוון שהם באמת רוצות שיקשיבו להן ושהן יזכו לעבוד עם ה-NHS.

QM: מה היו התוצאות שקיבלתם מאז שהטמעתם את המערכת לניהול רעיונות וחדשנות?

ת.ה.: מאז ההטמעה, 24 יוזמות חדשניות אושרו ו-13 מהם כבר הוטמעו. הבאנו ליצירה של שיתופי פעולה ומקורות מימון פוטנציאליים. ברגעים אלו אנו בשלבי הערכה של שתי יוזמות נוספות. יש לנו 623 משתמשים פעילים כרגע, אשר מספקים פעילות איכותית ובפעילות הזו אנו מתמקדים. ראינו כיצד המעורבות של המשתמשים עולה בכל הנוגע לאינטרקציה ונכונות להשתמש בפלטפורמה, מה שאומר שאנחנו בדרך הנכונה.

QM: אילו יוזמות חדשניות מעניינות קיבלתם מאז שהטמעתם את המערכת?

ת.ה.: דוגמא אחת מעניינת הגיעה מחברה שנקראת "Move It or Lose It!", שהגישה הצעה שימושית לאחד הקמפיינים שלנו. הפעילות שלהם באה לעודד מטופלים להתאמן ולקחת את הבריאות שלהם בידיים בצורה טובה יותר. כשבחנו את היוזמה, הבנו שהיא מתאימה יותר עבור חולי סכרת, למרות שהם התכוונו לפעול בכלל באזורים אחרים. לכן הזמנו אותם לאירוע שהפקנו שעוסק בטיפול במחלת הסוכרת. במהלך האירוע נציגי החברה יצרו קשרים חדשים ומצאו אזורים חדשים בהם יוכלו להטמיע את היוזמה החדשנית שלהם. עזרנו להם בנוסף לגייס מימון ולקשר אותם למעגלים חדשים, עם מומחים שאמורים לעזור להם לפתח את המוצר שלהם בצורה אפקטיבית יותר. תודות לפלטפורמה של Qmarkets, עזרנו לחברה להגיע לקהל רחב יותר, אך חשוב מכך – תרמנו לה לקידום יצירת מערכת בריאות טובה יותר המשרתת את אלו הזקוקים לה.

מקרה אחר הראוי לציון היה אתגר הקשור לפעילות העובדים בבית חולים, בנוגע להקצאת משאבים עבור הקהילה. בית החולים ניהל את המשאבים והצוות באמצעות טבלת אקסל, מה שהוביל לכך שהם לא יכול לשלוט בביקורי הצוות בצורה יעילה. דרך המערכת לניהול חדשנות, הם הצליחו למצוא חברה שתספק עבורם פתרון יעיל לבעיה בשימוש באפליקציית "Hospital Companion App".

לאחרונה, עלה קמפיין שעודד את העובדים לדווח על התנהגות שלילית בעקבות שימוש בסמים. זהו חלק מתוכנית רחבה יותר שפועלת בכל רחבי בריטניה.

"הפלטפורמה שפיתחנו עם Qmarkets היא המערכת לשיתוף יוזמות חדשניות בתחום הבריאות המתוחכמת ביותר שקיימת"

QM: מה התוכניות של WMAHSN בהתסכלות קדימה על התוכנית לשיתוף יוזמות חדשניות "Meridian"?

ת.ה.: המטרה שלנו היא לחשוף את היתרונות שמביאה המערכת לארגוני NHS אחרים, כדי שהם יתחילו להשתמש בה גם אצלם. אנחנו רוצים לעבוד בשיתוף פעולה עם מקבלי החלטות מ-" Strategic Transformation Partnerships", מערכת הבריאות הציבורית של אנגליה וקבוצות קליניות שונות בשביל לזהות אתגרים מסוימים שמקשים על המטרה שלנו. לאחר מכן אנחנו מתעדים למצוא להם פתרונות מתאימים באמצעות שימוש ב-"Meridian" והרשתות והשירותים של WMAHSN, על ידי הוספה שלהם ל-"Meridian" וסקירה של התוצאות שנקבל מהקהילה האינטרנטית שלנו.

QM: מה המשוב שלכם אחרי שהתנסיתם בעבודה שלכם עם הפלטפורמה שלנו?

ת.ה.: אחד הדברים הטובים במערכת לניהול רעיון הוא שהיא פועלת כמעין מרכז אחד עבור חדשנות וקדמה. היא עוזרת לתמוך בפיתוחים ולזהות אתגרים. היא עוזרת לנו לנהל הכל – מריכוז רעיונות ראשוניים עד להטמעה שלהם –במקום אחד, התומך במחזור החיים המסחרי של חדשנות.

אנחנו חיים בעידן בו אורך החיים של בני האדם ארוך מאי פעם, וה-NHS נמצאת תחת המון לחץ להביא את דיירי המחוזות לאורח חיים בריא יותר, וגם לפעול כתמריץ לכלכלה הלאומית שלנו. בשביל להיות מסוגלים לעמוד תחת כל אותם לחצים, היינו צריכים לערב אנשים המתפרסים על שטח רחב, והמערכת הזו מאפשרת לנו לשתף פעולה בקנה מידה גדול יותר משהיינו מסוגלים לעשות בכל ערוץ אחר. הפלטפורמה שפיתחנו עם Qmarkets היא המערכת לשיתוף יוזמות חדשניות בתחום הבריאות המתוחכמת ביותר שקיימת, והגישה שצריך לנקוט היא לפרוס אותה אפילו מעבר למה שהיא כיום, כדי שנוכל להטמיע חדשנו בצורה ישירה ויעילה יותר. אנחנו נותנים לאנשים מקום בו הם יוכלו לשתף את הרעיונות שלהם, ולהביא לשינוי משמעותי.

יוזמות חדשניות במערכת הבריאות – סיכום במספרים

אודות תמי הולמס:

תמי עובדת ב-NHS קרוב ל-14 שנים. היא התחילה בקבלה של מטופלים ביחידה לבריאות הנפש, ולאחר מכן התקדמה למנהלת פיתוח קבלת המטופלים ביחידה. משם היא התמקמה בשני יחידות המקדמות חדשנות: האחת מסתכלת על הנכסים האינטלקטואלים והשנייה עוסקת בצד המסחרי. האחרון הוא האזור בו הפכה תמי למעורבת ב- WMAHSN והיכן ש-"Meridian" התפתחה, מה שאפשר לה להיות חלק מהפרויקט עם ראשיתו. תמי בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני יישומי במחקרי בריאות.

Interested in Public Sector Innovation?

See how Swiss Post – the 2nd largest employer in Switzerland – raised the bar for innovation in the public sector with the help of Qmarkets software!

אנו משתמשים ב-cookies.
אנו משתמשים ב cookies על מנת שתקבל את חוויות המשתמש הכי טובה ומתאימה לך. המשך הגלישה שלך באתר מהווה הסכמתך לכך. על מנת לשלוט בהעדפות שלך, עיין במדיניות הפרטיות שלנו.