שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
Sharing is caring!

איך הופכים חברת פיננסים בינלאומית בתחום הרכב לתחנת כח לרעיונות חדשניים

RCI Bank and Services היא חברה פיננסית בינלאומית המספקת שירותים חדשניים ללקוחות קבוצות הרכב של Renault ו- Nissan, ומעסיקה יותר מ-3,100 עובדים הפרושים ב-36 מדינות. ישבנו עם ג'ון-פיליפ מאתיס, מנהל מעבדת החדשנות של RCI Bank and Services, כדי ללמוד עוד על הנסיון שלו בניהול פרוייקט החדשנות של החברה ובשימוש שלו בפלטפורמת ניהול הרעיונות של Qmarkets.

ב-25 באפריל תוכלו לראות את ג'ון-פיליפ כמרצה אורח ב-"Paris Innovation Leader Breakfast Tour" שלנו, אשר יעסוק במגוון תחומים כמו אתגרי חדשנות ואינטליגנציה קולקטיבית. לחצו כאן לפרטים נוספים.

Qmarkets: מהי תעשיית הפיננסיים ומהם האתגרים הניצבים מול ארגון פיננסי מודרני?

ג'ון-פיליפ מאתיס: זה ברור לכולם שתעשיית הפיננסיים מתמודדת עם שיבושי חדשנות טכנולוגיים יותר מכל מגזר אחר שקיים. אנחנו מתמודדים עם איומים מכיוון המתחרים שלנו, אלא גם עם רבבות של סטארטאפים ויוזמות הייטקיות שמופיעים להם משום מקום כמעט בכל שבוע. אנחנו נעים לעבר עולם הדיגיטל וליצירת חדשנות בכדי להילחם בשיבושים הללו.

QM: מהם חלק מהאתגרים איתם מתמודד RCI Bank באופן ישיר?

ג'.פ.מ.: בעקבות השיבושים, החלטנו שאנחנו צריכים לערב את כל כוח העבודה שלנו בהמצאה של יוזמות חדשניות, אותם נגבש דרך קראודסורסינג ובאמצעות פלטפורמה ליצירת שיתופי פעולה. הרגשנו שדרושה לנו דרך לערב את ה"millennials" שפועלים בארגון שלנו, ולכן אנחנו צריכים כלי אינטואטיבי שיהיה קל לשימוש עבור המשתמשים שלנו.

QM: מה היו המטרות המרכזיות של הפרויקט?

ג'.פ.מ.: הפרויקט שלנו התבסס על שני היבטים: הראשון – להראות שאנחנו מבססים תשתית המובילה ליזמות בתוך החברה, ומעודדים את העובדים שלנו להמציא יוזמות חדשניות. השני – רצינו לפתח שירותים ופתרונות חדשים שישפרו את החוויה שהלקוח עובר אצלנו.

QM: איך החלטתם איזו תוכנה לניהול חדשנות תתאים למטרות שלכם?

ג'.פ.מ..: אחרי שהכרזנו על מכרז בחנו את הפתרונות הרבים שהוצעו לנו. מתוך 5 ספקי הפתרונות לניהול חדשנות שפנו אלינו, Qmarkets לא רק הייתה האטרקטיבית ביותר עבורנו מבחינה כלכלית, אלא גם הפתרון הארגונומי הטכנולוגי הטוב ביותר שמצאנו. הגמישות שלהם אפשרה לנו להתחיל בקטן ולהגדיל את הפעילות שלנו ככל שתכנון ההיקף של הפרויקט התרחב.

" Qmarkets לא רק הייתה האטרקטיבית ביותר עבורנו מבחינה כלכלית, אלא גם הפתרון הארגונומי הטכנולוגי הטוב ביותר שמצאנו. הגמישות שלהם אפשרה לנו להתחיל בקטן ולהגדיל את הפעילות שלנו ככל שתכנון ההיקף של הפרויקט התרחב."

QM: מה מספר המשתמשים אשר הזמנתם שיקחו חלק ביוזמה?

ג'.פ.מ.: פעלנו יחד עם כ-3000 אנשים מ-35 מדינות שונות הדוברים מספר שפות שונות. בעוד Qmarkets הציעה לנו לתרגם את המערכת לכל השפות, בחרנו לעבור רק בשפה האנגלית והצרפתית – השפות הרשמיות של הקבוצה.

QM: כיצד תמרצתם את משתמשי הקצה שלכם לעבוד עם המערכת?

ג'.פ.מ.: הבנו שהמעורבות של העובדים היא שתכריע את ההצלחה של הפרוייקט, אבל בגלל התרבות הארגונית שלנו הבנו שתהליכי הצבעת ההמונים וזרימות העבודה הסטנדרטיות שהוצעו על ידי הספקים לא יעבדו במקרה שלו. מהמקום הזה החלטנו להשתמש בתהליך אידיאציה דמוי-תחרות בכדי לעודד מעורבות: הפרס ל-12 הרעיונות המובילים, שהיה Apple iWatch לכל אלו שהגישו את הרעיונות, היה בהחלט פרס אטרקטיבי. מתוכם בחרנו ארבעה רעיונות מובילים, וכל אחד מארבעת הממציאים של אותם רעיונות קיבל 5 חודשים של חופשה מהעבודה – חופשה במהלכה ניתנים לו צוות ותקציב להוציא את הרעיון שלו לפועל. זה היה אתגר נחמד גם עבור מחלקת משאבי האנוש שלנו!

לבסוף בחרנו "מנצח-על" אחד, שיזכה לצאת למשלחת לימודית בחממת הסטארט-אפים בעמק הסיליקון. שמחנו שניתן היה להגדיר את התוכנה של Qmarkets להשתית את התהליך שרצינו שיקרה.

QM: אילו פעולות ביצעתם במסגרת התקשורת השיווקית הפנימית של החברה, בכדי לעודד שימוש בפלטפורמה?

ג'.פ.מ.: תקשורת היא, כמובן, עיקרית למעורבות של העובדים. לכן כבר מההתחלה יזמנו תוכנית תקשורת ייעודית לקידום היוזמה שלנו. עבור ההשקה הפקנו וידאו עם דברי המנכ"ל שהועלה לאינטרהנט (Intranet) הפנימי. משם ביצענו שליחה קבועה של עדכונים למשתמשים העובדים על הפרוייקט – גם לאלו שמשתמשים בכלי התקשורת הפנימית של Qmarkets וגם אלו שעובדים עם המערכות שלנו. אם לא היינו יוצרים תקשורת ומערבים את המנכ"ל, לא היינו מצליחים להשיג את המטרות ששמנו לעצמנו.

QM: רבים מלקוחותיה של Qmarkets משתמשים בזרימת עבודה מותאמת שתתאים לפרוטוקולים ולתשתיות הייחודיים של החברה. באיזו זרימת עבודה השתמש RCI Bank עבור הפרוייקט?

ג'.פ.מ.: בכדי לוודא כי המשתמשים יהיו מעורבים, החלטנו להגביל את זמן הגשת הרעיונות לחודש אחד בלבד. ההערכה הראשונית בוצעה על ידי פאנל של 12 מומחים ומנהלים בכירים. הפאנל כלל בין השאר את מנהל חטיבת הדיגיטל של Renault, ומנהל חברת הבת של Nissan בצרפת. לאחר ההתכנסותו הפאנל החליט על 12 רעיונות שלדעתו הם המועמדים הראויים ביותר, והמליץ עליהם ליישום. לאחר מכן הדרכנו את אלו שהגישו רעיונות כיצד להציג את הרעיון שלהם בצורה קצרה ומשכנעת בפני הועדה המומחית של RCI Bank, המונה גם את המנכ"ל שלנו. ארבעת הרעיונות המובילים שהועדה בחרה עוברים ל"שלב ההוכחה", ויוטמעו בפריסה רחבה בחברה במטרה לבחון את התוצאות כבר ברבעון השני של 2017.

QM: מהן התוצאות שהניב הפרויקט עד כה?

ג'.פ.מ.: אנחנו שמחים מאוד גם על מה שקיבלנו עד עכשיו. מתוך 2800 המשתמשים שלנו היו לנו 300 משתמשים תורמים ו-500 רעיונות שנאספו סך הכל. אחוז ההשתתפות, 10%, אינו גדול אבל תמיד העדפנו איכות לעומת כמות. למען האמת, היינו מופתעים לראות רמה כזו של מעורבות, שהפכה לאמת המידה עבור כל קבוצת רנו. זכינו לביקורים ממנהלים של חברות אחיות שלנו, שהגיעו במטרה ללמוד איך הם יכולים לשכפל את ההצלחה שלנו גם אצלם בחברה.

" תמיד הערכנו את יכולתו של הצוות של Qmarkets לספק פתרונות אפקטיביים עבור האתגרים שלנו… עקב אילוצי הזמן של הפרוייקט נאלצנו לבצע שינויים במהירות, לכן היה קריטי עבורינו שחבר בצוות של Qmarkets יהיה זמין עבורינו."

QM: איך תסכמו את החוויה שלכם עם Qmarkets?

ג'.פ.מ.: תמיד הערכנו את יכולתו של הצוות של Qmarkets לספק פתרונות אפקטיביים עבור האתגרים שלנו. לדוגמא, מנהל הפרוייקט ואיש הקשר שלנו יואל דסקל הפגין ידע רב, זאת בזכות נסיון העבר שלו בהטמעה של תרבות חדשנית בחברות ענק. עקב אילוצי הזמן של הפרוייקט נאלצנו לבצע שינויים במהירות, לכן היה קריטי עבורינו שחבר בצוות של Qmarkets יהיה זמין עבורינו.

QM: ולסיום – מהן התוכניות שלכם להמשך בנוגע לקידום החדשנות בחברה?

ג'.פ.מ.: ארבעות הרעיונות המובילים יוטמעו בקרוב, בעזרתה של ועדת המומחים שלנו. אך יחד עם זאת, רעיונות טובים נוספים הועברו למנהלים אחרים בכדי שניתן יהיה להטמיע גם אותם. נשיא RCI Bank and Services התרשם לטובה מארבעת הרעיונות שנבחרו, וסוקרן לגבי הגישה בה השתמשנו כדי להעלות אותם. בעקבות כך אנו עתידים להשיק קמפיין נוסף, מיד לאחר שנבצע אצלנו שדרוג מקצה לקצה, בו Qmarkets עתידה להיטמע באופן כולל בתוך הפלטפורמה שלנו.

=====

ב-25 וב-26 באפריל, IFT ו-Qmarkets יארחו ארוחת בוקר עם מובילי החדשנות בחברות האנטרפרייז, שיעסוק במגוון נושאים בהקשר של אתגרי חדשנות ואינטליגנציה קולקטיבית. גלו עוד על Paris Innovation Leader Breakfast Tour כאן.

Business Innovation Brief

A Finance Innovation Success Story/ Get The Inside Story - Innovation in Finance

In this finance innovation case study, see how the credit card division of ISPC – a major banking group managing over 600 million annual transactions – launched their successful employee crowdsourcing initiative with Qmarkets.

New call-to-action

Discover How Philip Morris International Is Transforming Via Innovative Self-Disruption

This insightful free webinar explores how the world’s leading cigarette company is implementing one of the most revolutionary innovation strategies in modern business…

New call-to-action
Dont miss out!

אנו משתמשים ב-cookies.
אנו משתמשים ב cookies על מנת שתקבל את חוויות המשתמש הכי טובה ומתאימה לך. המשך הגלישה שלך באתר מהווה הסכמתך לכך. על מנת לשלוט בהעדפות שלך, עיין במדיניות הפרטיות שלנו.