Sharing is caring!

Qmarkets ו-“Amer Sports” – שיתוף פעולה חדשני שיצר מעורבות עובדים חסרת תקדים

החל פתרונות חדשניים בתחום המובייל דרך  שיוק פנימי מדיד, גיימיפיקציה, ומרחבי פגישות משותפות לעובדים, על כל זאת עודו ניתן לקרוא במקרה בוחן וללמוד על הגישה לחדשנות של Amer Sports היום.

אודות Amer Sports

 Amer Sports היא חברה גדולה, בינלאומית, הננסחרת בנאסדאק-הלסינקי כחברת ספורט עם פעילות עסקית של B2B ו C2B ב 34 מדינות. הוקמה בשנת 1950, עם יסודות ועבר בכמה תעשיות, Amer Sports רקע רובאסטי באימוץ והתאמה לשינוי מגמות של שווקים ושינויים ארגונים כחלק ממיקוד מחודש במאמצי החברה. היא צמחה להיות יצרנית מפתח של מוצרי ספורט בשנות ה-90, גדלים ומתבססים במיצוב זה גם בעשור האחרון.

amer_sports_logos_small

כיום, החברה כוללת בין השאר אתה המותגים הבאים: Salomon,  Wilson, Atomic,  Arc’teryx, Mavic, Suunto, Precor ועוד, ומציעה מבחר של ציוד ספורט, הנעלה, הלבשה ומוצרי נילווים למגוון רחב של ענפי ספורט – טניס, בדמינגטון, גולף, פוטבול אמריקאי, כדורגל, כדורסל, בייסבול, סקי שלג, סנובורדינג, קרוסקאנטרי סקי, אימוני כושר, אופניים, ריצה, צעידה ועוד.

בשני עשורים האחרונים, Amer Sports בנתה והרחיבה את מערך מותגי הספורט שלה ע"י הקדשת זמן ניכר, משאבים וועדת היגוי למעקב אחר D&R, המתמקד במוצרי מוכווני לקוח, יצירה ופיתוח עבור אתלטים מקצועים וחובבנים.

צוות ה R&D של Amer גדל מ 487 אנשים בשנת 2009 ל 802 אנשים בסוף 2016 – סה"כ גידול של 9% בכל העובדים, 9.5% גידול בהוצאות תפעול מה שהפך את תחום ה R&D לחלק חשוב ובלתי נפרד ומעיסוקי הליבה של הארגון

מה הם אתגרי החדשנות ב Amer Sports ניצבת בפניהם?

עבור Amer Sports, על מנת להמשיך ולהשאר חברה עולמית ובו בעת לספק ולתת מענה לצרכים בנישות מתפתחות בתחום הספורט ומענה לדרישות מקומיות ממגוון רחב של איזורים גיאורגרפיים שונים על פני כדוה"א ולקהל יעד עם שונות גבוהה, מנהל השיתופיות החדשנות בחברה, מר מת'יו קניבלי חיפה שיטות שיחיו מחדש את תרבות החדשנות לאורך כל המחלקות והענפים.

תוך שימוש בגישה יצירתית לתחום החדשנות, ניסה ליצור סביבה מדמה סטארטאפ בה יכלו על העובדים – כולל עובדי הצווארון הכחול – לתרום ולהזין בקלות ל D&R רעיונות ויוזמות. על מנת להשיג מטרות אלו, קניבלי, ידע שהוא זקוק ליותר מתוכנה לניהול חדשנות. החזון שלו כלל הטמעה של טראנספורמציה דיגיטאלית במקביל למנהגי התנהלות בחברה בכל הקשור לאופן בו נוצרו קשרי שיחה והעובדים מתרועעים אחד עם השני.

העדיפות הראשונה שלו הייתה למצוא פלפורמה לניהול חדשנות גמישה, פתוחה להגדרת וגידול, כזאת שתמחק ותגשר על מחיצות קיימות כתוצאה מאילוצי שפות, מרחקים גיאוגרפים, שתעודד שימוש אקטיבי ושתרתום עובדים  ברחבי הארגון, ושתציע הזדמנויות לשיתוף מידע לדרג הטכני הבכיר בארגון, למעצבים, מהנדסים ויצרנים וסביבת עבודה משותפת.

חברת Amer Sports החליטה לחבור לשותפות עם Qmarkets ולבנות ולהרחיב פרויקטי חדשנות שישרתו את החברה בהווה ובעתיד,  לאור היכולת, הזריזות והגמישות שהיו ל Qmarkets אשר התאימו למגוון הרחב של הצרכים מוכווני פתרונות מעולם החדשנות.

בשנת 2015 חברת Amer הטמיעה את הפלטפורמת Q-max של Qmarkets המיועדת למיקור המונים, שיתוף מידע, פיתוח והערכת רעיונות, ומעודדת שימוש גם בקרב עובדי הצווארון הלבן והצווארון הכחול

שנתיים אחרי, באפריל 2017, במפגש בוקר למובילי חדשנות שנערך בפריז שיתף קנילי את עמיתיו, מנהלי החדשנות, בתוצאות המדהימות שהושגו.

 חדשנות כ'מכפיל כח'

מספרים מדהימים של 50% מכל העובדים של Amer Sports  ו 30% מעובדי הייצור היו מעורבים בתהליכי החדשנות עד לנקודת הזמן זאת. הורד את מקרה הבוחן שלנו על חברת Amer Sports ולמד כיצד בארגון של 8,500 עובדים הוטמעה התרבות חדשה בכל רחבי הארגון – כולל מיתוג – של ארגון אג'ילי בדומה לסטארטאפ משבש.

אנו משתמשים ב-cookies.
אנו משתמשים ב cookies על מנת שתקבל את חוויות המשתמש הכי טובה ומתאימה לך. המשך הגלישה שלך באתר מהווה הסכמתך לכך. על מנת לשלוט בהעדפות שלך, עיין במדיניות הפרטיות שלנו.