Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on google
Sharing is caring!

הדואר השוויצרי ו-Qmarkets – סיפור הצלחה בניהול חדשנות

חברת Qmarkets מתחזקת כרגע פרויקטים הפרוסים בקרב למעלה מ 200 לקוחות בכל העולם, החל מחברות בינלאומיות המופיעות ב Fortune 500 כגון Total, Nestle ו PMI,  ומתחום ההייטק וה –SME כדוגמת Biosuolutions וRescaro . צוותי Qmarkets עושים מאמצים על מנת להבטיח כי כל הפרוקטים יסתיימו בהצלחה, אך לפעמים קל יותר להגיד מאשר לבצע. בקטע הבא, נדון בפרויקט החדשנות שכלל אתגרים רבים, אבל בסופו של זכה בשבחים רבים.

יותר מרק שרותי דואר

בשנת 1849 נוסד הדואר השוויצרי באופן רשמי וממסדי  תחת השם Post Office of Switzerland (PTT), תחילה עסק הבהעברת דואר ע"ג רכבות וסוסים עד לכניסת הרכב הממונע בשנת 1903. מאז הדואר השוויצרי גדל והפך להיות המעסיק השני בגודלו בשוייץ עם למעלה מ 60,000 עובדים, הפועלים ב 4שווקים, תחת 6 תתי מחוזות ומציע מגוון רחב של שירותים.

כחברה שעברה מספר רב של גלי שינוי טכנולוגים ותרבותים במשך 167 שנות קיומה, הדואר השוויצרי ועובדיו למדו להבין את הערך של חדשנות. אי לכך, זאת לא היתה הפתעה שנעשתה פניה לחברת Qmatrkets ע"י הדואר השוויצרי שחיפש פלטפורמה לניהול החדשנות לארגון בסדר גודל שלו. יחד עם זאת, מה שכן הפליא את אנשי Qmarkets היה כמות הידע, הניסיון, היצירתיות והנחישות של הדואר השוויצרי עם תחילת העבודה המשותפת על הפרויקט. התחושה הייתה שהם לא באו להתקין תוכנה בשביל לרצות את בעלי העניין; הם רצו לעשות מאמץ משמעותי להניע ולהצית חדשנות בכל מדרג של הארגון.

Swiss Post 1

פתרון מותאם לארגון (Tailor Made)

כמובן שחברת Qmarkets יותר משמחה לסייע בהשגת הייעד, וציוותה מייד מומחי מוצר מנוסים ומפתחים לפרויקט על מנת להבטיח מענה מדויק לצרכים ולדרישות שעלו. הניסיון הרב ביישום פרויקטי חדשנות מוצלחים של Qmarkets  הביא איתו לשולחן העבודה גם לא מעט המלצות שהראשונה שבהם היתה לשמור על זהות המותג, הדואר השוויצרי, אבל במקביל גם לאפשר לפרויקטים ייחודיות משלהם על מנת לרתום ולשלהב את העובדים. כתוצאה מהמלצה זאת, נולד "Postidea" – פלפורמה נפלאה שהיטיבה לנצל את המיתוג וחזות החברה, כשבמקביל, טופחה  מנטליות סטארטאפ סביב היוזמה לטובת שיווק פנימי.

בעוד שחבילת התוכנה של חברת Qmarkets יכולה להתמודד עם מגוון רחב של צרכים ומצבים, כוונתו הראשונית של הדואר השוויצרי הייתה בעיקר ממוקדת ההתמודדות עם האתגרים הטמונים בשיפור תהליכים וצמצום הבזבוז בתהליך. דרך הפעולה כלל יישום תהליך עבודה (WF) סטנדארטי שבמסגרתו רעיונות שהועלו קיבלו ניקוד ע"י אוכלוסיית העובדים  ואז נשלחו למומחים שנתנו הערכה משלהם ע"ב כרטיס ניקוד, כל זאת לפני שליחה למקבלי ההחלטות לאישור אחרון. כתוצאה ממהלך זה, הדואר השוויצרי יישום עשרות רעיונות.

אימוץ שיטות עבודה מומלצות (Best Practices) כתרבות

למרות שהמוצר המתקדם  Q-max ideaשנבחר על ידי הדואר השוויצרי נתן מענה לאתגרים הארגונים שהוצבו בפניו בפרויקט, עדיין היו כאלה שלא נכללו בסקופ הראשוני של הפרויקט. בפרק זמן קצר, זיהה הארגון שעובדים ברמה האישית שלהם, ברמה היום יומית, מוציאים דרכים לחסוך זמן וכסף אך לא משתפים זאת על כלל העובדים למעט מעגל העמיתים הקרוב שלהם. לטובת תשתית שיתופיות ארגונית, הדואר השוויצרי היה זקוק לפלפטפורמה שתהיה מזמינה וקורצת ותתמוך בעקרונות של שיפור תהליכים ותיצור תרבות של שיתופיות של Best Practices בארגון בקנה מידה עולמי.

חברת Qmarkets נענתה לאתגר ופתיחה פתרון מותאם לקוח שנקרא Q-Kaizen. המוצר נקרא על שם המתודלוגיה והתרבות היפנית למצוינות תהליכית, ע,ב פלטפורמה זו, הדואר השוויצרי לא רק קידם שיתוף של שיטות עבודה מומלצות (Best Practices) אלא גם השתמש ביכולות הכלי לניהול, הערכה ומדידה כמותית של הצלחות יישום השיטות. 

לדוגמה, עובד מסוים גילה שהוא יכול לחסוך כ- 20 דקות מדי שבוע ע"יהתאמה חדשנית של הלו"ז, ובזכות פלטפורמת ה-Q-Kaizen הייתה לו ההזדמנות לשתף את השיפור עם קהל רחב יותר של עובדים. ההצעה שלו נבחנה ע"י קבוצת מומחים שאישרו אותה לשימוש על ידי עובדים אחרים בארגון ופרסמו אותה ע"ג ההפלטפורמה.הפלטפורמה אז שלחה הודעה לכל המתמשים הרשומים ב   Q-kaizen system  וכתוצאה מכך הרבה מהעובדים אימצו את עקרון שיטת העבודה שהוצא בגזרתם. פתרון פשוט יכול לא רק לחסוך עשרות אלפי דולרים אלא גם יכול להשפיע ולתרום לתרבות הארגון – ולתת לעובדים שקט נפשי שיבינו ויראו שזמנם המוקצב לדואר השוויצרי מנוצל ומיושם בדרך המיטבית ביותר שניתן.

לזהות את "הדבר הגדול הבא"

אתגר משמעותי נוסף שעמד בפני הדואר השוויצרי היה קשור ל פעילות העסקית בתחום ה tech-scouting. הדואר השוויצרי זיהה צורך להיות בחזית הידע בכל אשר קשור לטכנולוגיות המתפתחות עם הזיקה והפוטנציאל לחולל מהפכה בתעשיות המשפיעות על הדואר ולהיות ערוכים למימוש בבוא העת. למרבה המזל, Qmarkets ידעה לשלב מודל של המוצר Q-scout המאפשר העברת ושילוב רעיונות הקשורים ל tech-scouting למערכת תהליכי עבודה פנימית  של הדואר שנקראת Swiss Post network. האיננטגרציה הזאת איפשרה לאוכלוסיית המשתמשים של פלטפורמת ה Q-max Postidea לתרום יוזמות בתחום tech-scouting

מחזק לחזק יותר

נכון לשנת 2016, הדואר השוויצרי ו Qmarkets ממשיכים לעבוד באופן אדוק  לפתח וליישם יוזמות חדשנות, ובמרץ, העבודה המשותפת קיבלה הוכרה עולמית כאשר מר לורנץ וויס, האחראי על תחום הרעיונות בדואר השוויצרי קיבל פרס בינלאומי לניהול רעיונות מטעם  "“Zentrum Ideen באירוע של Innovationsmanagement  שנערך בברלין.

כמו כן, מר לורנץ וויס הצטרף אישית לצוות Qmarkets במפגש פסגה של מנהלי חדשנות מובילים שנערך בלונדון. במפגש זה ניתנה ההזדמנות ללורנץ לשתף את החוויות מהעבודה המשותפת עם הצוות של Qmarkets והתוכנה שלהם. במהלך הרצאה של 30 דקות שנקראה "שוקולד, שעונים והדואר השוויצרי: סטריאוטיפים משבשים". כנס זה גם שימש במה ל Qmarkets לספר מנקודת מבט שלהם את המקרה בוחן וסיפור לקוח של היישום בדואר השוויצרי ובהמשך אף הופץ מסמך מקרה בוחן רשמי לבאי הכנס. כעת Qmarkets נותנת לך את ההזדמנות לגלות את הסיפור הצלחה ע"י הנגשתו באינטרנט. כל מה שעליך לעשות הוא למלא את הפרטים בטופס למטה על מנת לקבל עותק בחינם של המסמך ולמד כיצד ניתן למקסם את הערך המוסף של פרויקט חדשנות עוד היום.

Discover How Philip Morris International Is Transforming Via Innovative Self-Disruption

This insightful free webinar explores how the world’s leading cigarette company is implementing one of the most revolutionary innovation strategies in modern business…

Don't miss out!

אנו משתמשים ב-cookies.
אנו משתמשים ב cookies על מנת שתקבל את חוויות המשתמש הכי טובה ומתאימה לך. המשך הגלישה שלך באתר מהווה הסכמתך לכך. על מנת לשלוט בהעדפות שלך, עיין במדיניות הפרטיות שלנו.