מנכ”ל (CEO)

תפקיד המנכ"ל בהובלת החדשנות

תפקיד המנכ”ל הנו קריטי להובלת והטמעת חדשנות בארגונים, לא כל שכן בחברה שמובלים בה מספר תהליכי תכנון ויישום של יוזמות חדשנות. תפקיד המנכ”ל במקרים אלו הוא לנהל את האצלת הסמכויות שהועברו למנהלים בכירים בארגון, כמו גם לקחת את היוזמה ולהוביל בעצמו תהליכי חדשנות בתוך ומחוץ לארגון. מעורבות המנכ”ל הינה קריטית להצלחת התהליך: כאדם הבכיר בחברה, המנכ”ל הוא זה שאמור לעורר השראה, להטוות את חזון החדשנות, לבנות ולטפח את התרבות הארגונית ולעודד בקרב עובדיו מוטיבציה שתניע להשגת תוצאות.

אחד הדברים החשובים שהמנכ”ל צריך לזכור, כשהוא עוסק בפיתוח החברה שלו, הוא כשמדובר ב”חדשנות” הכוונה היא להרבה יותר מפיתוח ומכירה של מוצר או שירות חדשים: חדשנות יכולה להתבטא כמעט בכל אספקט בארגון. מודל התמחור, השיווק, חווית הלקוח או שרשרת האספקה – כל אלו הן תחנות בתהליך אשר יכולות ליהנות מיוזמות פוטנציאליות שיחדשו וייעלו אותן. כיוון שניתן ליישם חדשנות בפריסה רחבה כל כך, מומלץ לא להגביל את תהליך היצירתיות שמוביל לחדשנות לקבוצה קטנה של אנשים או מחלקה ייעודי, אלא לערב מספר רב של אנשים ופוקנציות הקיימים בחברה.

כאדם הבכיר בחברה, המנכ”ל הוא זה שאמור לעורר השראה, להטוות את חזון החדשנות, לבנות ולטפח את התרבות הארגונית ולעודד בקרב עובדיו מוטיבציה שתניע להשגת תוצאות.

Qmarkets – שיתופי פעולה שיובילו לחדשנות

תהליך חדשנות אפקטיבי בארגון נוצר בזכות עבודה משותפת של עובדים החותרים למטרה אחת. על כן, תהליך כזה צריך לשאוף להכיל שיח פעיל בין עובדים ממחלקות שונות, לעיתים תוך כדי הכנסת מעורבות של בעלי עניין אחרים כגון לקוחות, ספקים, משקיעים ושותפים בחברה. כאן בדיוק נכנסת לתמונה המערכת של Qmarkets: היא מאפשרת לך ליזום אינטראקציה שוטפת ומקוונת בין גורמים שונים, וכן לעקוב ביעילות אחר כל שלב בתהליך: המערכת יוצרת עבורך דיווחים ומדידות על הצעות ורעיונות העולים מהשטח באופן שוטף, ואף מאפשרת לך לקבוע יוזמות או יעדים בעצמך הדורשים יוזמות חדשניות. באמצעות המערכת החכמה של Qmarkets תוכל לנהל ולהוביל כל יוזמה בקלות – בין אם זה באמצעות האצלת סמכויות לגורמי המפתח הרלוונטיים ובין אם זה ניהול של היוזמה על ידך. Qmarkets מסייעת לך להוביל את היוזמה באופן מאורגן, מובנה ומממוקד בהשגת התוצאות הרצויות.

הפלטפורמה של Qmarkets מספקת מגוון כלים המעודדים את המשתמשים למעורבות ביוזמות חדשות. היא מאפשרת למשתמשים להציע ולבצע סיעורי מוחות (Brainstorming) הנוגעים לאתגרים בחברה, ומייצרת סביבה מתמרצת וחווייתית באמצעות ‘משחוק’ של תהליך הצעת הרעיונות. מנהל הפלטפורמה או היוזמה יכול בקלות וביעילות להגדיר מהם היעדים הדורשים את התייחסות הקבוצה או החברה, לקבוע לוחות זמנים ו”דד-ליינים” להצגת רעיונות חדשים ולהחליט להיכן להפנות את המשאבים למציאות רעיון אפקטיבי – לקבוצות עניין מסוימות, מחלקות ספציפיות או כלל המשתמשים בפלטפורמה.

Idea Campaigns

Reports

איך ממשיכים משלב סיעורי המוחות? 

אחרי ששלב סיעורי המוחות נגמר, מגיע שלב פיתוח הרעיונות לכדי יוזמות ממשיות. הפלטפורמה מתוכננת ליצור זרימת עבודה שיטתית עבור הרעיונות המובילים שהוצעו, תוך שהיא מוודאת כי כל שלב בתהליך מנוהל ומנוטר.

בסופו של דבר, חדשנות היא כמו כל תהליך כל עסקי אחר בחברה – גם היא צריכה להיות מובנת ולהימדד בכל הרבדים כדי שתוכל להיות מנוהלת בצורה הטובה ביותר. התוכנה לניהול רעיונות מבית Qmarkets משלבת בתוכה חבילת דיווח מלאה, ומספקת עבורך ניתוחים סטטיסטיים מעמיקים של התהליך – בין אם מדובר בדיווחים פרטניים על יוזמות ספציפיות או על כלל התהליכים בחברה. הפלטפורמה של Qmarkets מציעה גישה שיטתית לניהול ופיקוח של פיתוח יוזמות החדשנות אצלך בארגון. היא כוללת כלי ניתוח המאפשרים לצוות הניהולי שלך להקצות משאבים ולנהל את התפקידים, תחומי האחריות ואת סמכויות קבלת ההחלטות עבור כל שלב בתהליך. בנוסף, היא עוזרת למדוד את ההחזר על ההשקעה (ROI) המתבצעת ולצפות בתוצאות תהליך החדשנות, זאת תוך השוואתן למטרות וליעדים שנקבעו ולמדדי הביצוע המרכזיים (KPI’s), שהגדרתם כשיצאתם לדרך.

 היתרונות של פלטפורמת Qmarkets:

  • התמקדות בהשגת תוצאות
  • ניהול מקיף של מחזור החיים של רעיונות והצעות
  • כלים חכמים לסינון ולהערכה של רעיונות
  • התאמה וקביעת תצורה גמישות של זרימות העבודה בהטמעת רעיונות בארגון
  • מגוון רחב של כלי ניתוח, מדידה ובקרה המתעדכנים באופן קבוע
  • ניהול פרויקטים משולב – מספר בלתי מוגבל של פרוייקטים ומנהלים
  • הגדלת המעורבות והשיח של העובדים בתהליך החדשנות
  • תכונות משחוק (Gamification) המעודדות את השתתפות המשתמשים ומשפרות את התוצאות
  • ממשקי משתמש אינטואיטיביים וידידותיים למשתמש, המותאמים למיתוג ולדרישות שלך

 

Business Innovation Brief