מנהל שיווק

האתגר של מנהל השיווק

מנהלי שיווק צריכים להתמודד עם אתגר מרכזי בעבודה שלהם: איך לגרום למוצרים או לשירות של החברה בה הם עובדים לבלוט מעל המתחרים. הלקוחות של היום מתוחכמים יותר: הם מודעים לטכניקות השונות לקידום המכירות ולכלי השיווק הפועלים עליהם, דבר שהופך את תהליך השכנוע והמכירה למאתגר ותחרותי יותר. כדי להתעלות מעל האתגרים המשמעותיים הללו, מנהלי השיווק צריכים לא רק לדעת מיהו קהל היעד שלהם, אלא נדרשים ליצור ערוץ תקשורת אמיתי בכדי להבין את אותו קהל יעד ככל שניתן.

כיום, במסגרת אפיון האסטרטגיה השיווקית, חשוב מאוד לערב מספר רב ככל האפשר של גורמים רלוונטיים – הן מתוך הארגון והן מחוצה לו. אותם גורמים עשויים לספק לך מידע חיוני אודות הרצונות והצרכים האמיתיים של השוק שלך, ולשפר משמעותית את הביצועים של התוכנית השיווקית.

בנוסף, צורות התקשורת עם הקהלים שלך השתנתה והתפתחה רבות עם השנים. היום צינורות התקשורת והפרסום עבור קהל היעד שלך אינם זורמים רק לכיוון אחד, אלא פועלים בערוצים מקבילים וזוכים אף למענה ומשוב אקטיבי מהקהל. התקשורת הדיגיטלית לוקחת חלק מרכזי מבעבר בערוצי השיווק שלך, בזכותה השיח עם הקהל הפך משודרג ואפקטיבי יותר. Qmarkets מובילה את האבולוציה בתחום, בה קהל היעד לא רק נחשף ומגיב לתכנים שלך – אלא ממש מעורב אישית בתרומת רעיונות חדשניים ומבריקים ואף ביישומם בחברה, בשירותיה ובמוצריה.

Qmarkets מובילה את האבולוציה הנוספת של התחום, בה קהל היעד לא רק נחשף ומגיב לתכנים שלך, אלא ממש מעורב אישית בתרומת רעיונות חדשניים ומבריקים ואף ביישומם בחברה, בשירותיה ובמוצריה.

הסוד לחדשנות פתוחה: הקשבה לקהל היעד שלך

בין אם מדובר בהשקה של מוצר או שירות חדשים, הרצה של קמפיין שיווקי, תהליך מיתוג או סקר שיווקי – יצירת שיח במסגרת “חדשנות פתוחה” (Open Innovation) עם קהל היעד שלך, או עם גורמים אחרים המעורבים בתהליך, יכול להביא ליצירתו של קשר מיוחד עם לקוחותיך. אך מעבר להיבטים התקשורתיים הברורים שמתקבלים מתהליך זה, חדשנות פתוחה יכולה להוביל לקבלת תובנות משמעותיות על שינויים או שיפורים הדרושים ובכך להביא לייעול התהליכים השיווקיים של החברה. עבור אלו, המערכת שלQmarkets  מספקת את הכלים המושלמים אשר יסייעו לך לקבל את ההחלטות הנכונות. המערכת מאפשרת ללקוחות, לשותפים העסקיים ולעובדי החברה ליטול חלק בתהליך, לתת את דעתם ולתרום הצעות ורעיונות לאותם תהליכים שיווקיים. שלא כמו רשתות חברתיות כגון פייסבוק,, LinkedIn וטוויטר – הפלטפורמה של Qmarkets תוכננה ונבנתה במיוחד לניהול רעיונות, תוך כדי וידוא וניהול שלבי ההתפתחות של הרעיון עד לשלבי האימות והאישור שלו.

השלב הראשון בתהליך הוא עידוד תקשורת בינך לבין קהל היעד שלך. הפלטפורמה של Qmarkets מכילה יישומים ייעודיים ליצירת שיח אצל הלקוחות, ביניהם גם כלי ייעודי לחדשנות פתוחה – Q-Open. באמצעות כלים אלו תוכל ליצור בקלות “אתגר” הדורש פתרון, ולהזמין את המשתמשים או הלקוחות שלכם להציע רעיונות ולתרום את דעתם עליו. הפלטפורמה אינה רק מספקת עבורך דרך לקבל משוב ממשתמשים – היא אף מאפשרת להם לדרג רעיונות ולדון ביניהם בנושאים שהועלו. באמצעות הדיון הפתוח תוכל לקבל תובנות חשובות בנוגע לתחושות, למניעים ולצרכים של קהל היעד שלך ועל בסיס אלו לתכנן את המהלך הבא שלך. הפלטפורמה מספקת גישה מובנית לשיתוף פעולה עם צרכנים אשר יביא לתוצאות מוחשיות.

Fully branded platform_Total

Comparing ideas

ניתוח ויישום התהליכים השיווקיים באמצעות Qmarkets

הפלטפורמה של Qmarkets מספקת כלים שונים לניהוג כל שלב בתהליך ניהול הרעיונות המוצעים ולזיהוי של אלו הטובים ביותר. במערכת מאפשרת לקבץ רעיונות בקבוצות בכדי ליצור מפות חשיבה (mind maps) , לשלב מומחים וקבוצות מיקוד, להנפיק דוחות המספקים ניתוח סטטיסטי ואנליטי מעמיק של התהליך וכו’.

לתקשורת עם לקוחות ולתרומה שלהם להחלטות העסקיות של הארגון שלך יש ערך משמעותי – הם מחזקים את המותג של החברה, ומשפרים את מעורבות הלקוחות בה. Qmarkets מכילה מגוון תכונות ויישומים המבטיחים עמידה ביעדים הללו: הפלטפורמה ממותגת, מותאמת ומעוצבת בהתאם לזהות המותגית של הארגון; חווית המשתמש בה נוחה ואידיאלית עבור כל סוג משתמש – מהלקוח הפשוט ועד למנהלים הבכירים; בנוסף, המערכת מתמרצת את מעורבות המשתמשים באמצעות יישום של מגוון כלי משחוק (gamification), אשר הופכים את תהליך מתן הרעיונות וההצעות לחוויה מלהיבה ומהנה.

יתרונות הפלטפורמה של Qmarkets עבור מנהלי שיווק:

  • יצירת קשר חדשני ומיוחד עם קהל היעד, כמו גם ביסוס מעורבות אישית ומחויבות עמוקה עם החברה, שירותיה ומוצריה
  • קבלת תובנות ורעיונות מקהל היעד בזמן אמת
  • ניהול מקיף של סבבי הרעיונות וההצעות, החל מה”ניצוץ הראשוני” ועד ליישום
  • הרצת סיעורי מוחות יעילים המאפשרים להשיג תוצאות שניתן ליישם בשטח
  • שימוש באוסף עשיר של כלי משחוק (Gamification) ותמריצים להחדרת מוטיבציה במשתמשים ולגילוי של הרעיונות הטובים ביותר

 

Business Innovation Brief