מוצרי צריכה

חדשנות בארגוני CPG (מוצרי צריכה ארוזים)

חברות של מוצרי צריכה ארוזים מבינות כי חדשנות הינה קריטית לעסקיהם, לא רק כמנוע להגדלת הכנסות, אלא גם עבור יצירת הבחנה תחרותית, וחיזוק המותג של החברה.

חדשנות היא תהליך רב-תחומי וחוצה פונקציות, במיוחד כשמדובר בארגוני CPG. תהליך החדשנות חייב לערב חטיבות שונות בחברה, כגון מכירות, שיווק ומו”פ, כמו גם פונקציות נוספות לאורכה של שרשרת הערך, כגון מפיצים, קמעונאים, יצרנים, ואפילו לקוחות ולקוחות פוטנציאליים.

כל פונקציה, המעורבת בתהליך החדשנות, עשויה לתרום ידע ומומחיות מתחום שונה, מה שיוצר מקור רב עוצמה של רעיונות ודעות. רשת זו של משאבים דורשת פתרון, המסוגל לנהל את תהליך החדשנות באופן פשוט אך יעיל.

כל פונקציה, המעורבת בתהליך החדשנות, עשויה לתרום ידע ומומחיות מתחום שונה, מה שיוצר מקור רב עוצמה של רעיונות ודעות. רשת זו של משאבים דורשת פתרון, המסוגל לנהל את תהליך החדשנות באופן פשוט אך יעיל.

הפתרון של Qmarkets עבור חברות מוצרי צריכה

כחברה מובילה בשוק ניהול הרעיונות, אנו מכירים את האתגרים הניצבים מדי יום בפני ארגונים של מוצרי צריכה: עלייה בהוצאות התפעוליות, מורכבות גדלה והולכת בשרשרת הערך ודרישה מתמדת לחדשנות במוצרים, על מנת לשפר את מכירות המותג ולשמור על מעורבותם של הלקוחות.

עבור ארגון  מוצרי צריכה, Qmarkets ממליצה על שילוב 2 מודלים של חדשנות, כאשר את שניהם ניתן ליישם בעזרת הפלטפורמה של Qmarkets:

img4

חדשנות פתוחה עבור מוצרים חדשים ורעיונות שיווקיים

שיטת החדשנות הפתוחה מניחה כי ארגונים מסוגלים ואמורים להשתמש ברעיונות חיצוניים ופנימיים (המגיעים מחוץ לארגון ומתוכו) כמקור לחדשנות.

הפלטפורמה של Qmarkets מאפשרת לך ליצור קהילה מקוונת של עובדים, לקוחות, לקוחות פוטנציאליים ובעלי עניין נוספים, אשר כולם ממוקדים במטרה אחת – איסוף רעיונות חדשניים עבור הארגון. המנהל (אדמיניסטרטור) של הפלטפורמה יכול לוודא כי ההצעות והדיונים נותרים ממוקדים, על ידי הגדרת נושאים ספציפיים מאוד עבור סיעור מוחות, וכך לייצר שיטה מובנית להגשת רעיונות ולבקרה על הדיונים.

עם איסוף הרעיונות, הפלטפורמה מסייעת לך לנהל את מחזור החיים של הרעיונות. מזיהוי הרעיונות הטובים ביותר, דרך ניתוח מפורט באמצעות מומחים וקבוצות מיקוד, ועד לזיהוי, הכרה ופיתוח של הרעיונות הטובים ביותר לפרויקטים חדשניים חדשים.

שיפור תהליכים

תהליכים מורכבים ויקרים הם חלק מהשגרה היומית של ארגון מוצרי צריכה: ניהול ערוצי מכירות, אסטרטגיות של נקודות מכירה, ניהול הזמנות, קידום מכירות, מבצעים ומועדוני לקוחות הם רק מספר דוגמאות. לעתים קרובות, התהליכים העסקיים הללו מערבים מגוון פונקציות ומחלקות שונות בתוך הארגון.

אנו מאמינים כי יש מקום לשיפור ברבים מהתהליכים העסקיים, מה שיוביל להקטנת עלויות, יעילות מוגברת ושביעות רצון גדולה יותר של הלקוחות. יחד עם זאת, כאשר מעורבות בתהליך כל כך הרבה פונקציות, לעתים קשה לראות את התמונה המלאה.

ניתן להשתמש בפלטפורמה של Qmarkets לביצוע סקירה וניתוח של תהליכי החברה, תוך וידוא שכל האנשים הנכונים מעורבים בתהליך, בלי קשר למיקומם, לתפקידם ואפילו לשפתם.

כל תהליך יכול להיות “אתגר” נפרד בפלטפורמה, ועשוי להיות פתוח להגשת רעיונות ולדיונים על ידי כל המחלקות הרלבנטיות. לאחר הגשת הרעיונות, הם מנוהלים לכל אורך הדרך על ידי הפלטפורמה, בהתאם לזרימת עבודה שהוגדרה מראש. זרימת העבודה עשויה לכלול סקירה נוספת בידי מומחים או הנהלה, סבב שני של מושבי דירוג והצבעה על ידי קבוצות עבודה ייעודיות, או הערכה על ידי מחלקות אחרות.

img5

היתרונות של Qmarkets

  • ניהול מקיף (מקצה אל קצה) של מחזור החיים של רעיונות
  • זרימות עבודה גמישות, המאפשרות שימוש בפלטפורמה להשגת מטרות שונות
  • ניהול רעיונות חוצה פונקציות – המבטיח כי האנשים הנכונים יהיו מעורבים בשלבים המתאימים בתהליך
  • סינון והערכה חכמים של רעיונות
  • עיצוב דף הבית ניתן להתאמה אישית, ומותאם למיתוג ולדרישות הספציפיות של החברה
  • מרכיבי הניהול (Backend ו-Frontend) של המערכת הינם ידידותיים למשתמש
Business Innovation Brief