שיווק ואסטרטגיה

גורם החדשנות בשיווק ובאסטרטגיה

אסטרטגיה עסקית וטקטיקות שיווק מודרניות כוללות כל פעילות אשר משיגה לקוחות ושומרת עליהם. האסטרטגיה ופעילויות השיווק של הארגונים של ימינו מגדירות את דרכי הפעולה של עסקים על מנת ליצור ערך ותועלת ממשיים עבור הצרכן.

אולם כיצד תדע מה הלקוח שלך רוצה, או למה הוא זקוק? בעבר, היית יכול להשתמש בחקר שווקים ובקבוצות מיקוד על מנת לנסות ולהשיג תשובות מקבוצות קטנות, אשר דומות ככל האפשר ללקוחות שלך. היום, לעומת זאת, אתה יכול לפתוח ערוץ ישיר של תקשורת אל כל אדם שיש לו עניין בחברה שלך, להזמינו להצטרף אל סיעור מוחות פעיל, ולתרום רעיונות לתהליך החדשנות של הארגון שלך. שיטה זו מוכרת בשם “חדשנות פתוחה” (Open Innovation).

חדשנות פתוחה אף מאפשרת לך להעריך את האסטרטגיה והתהליכים העסקיים שלך לאור דוגמאות אחרות מהעולם האמיתי. לאחר מכן, תוכל לאמוד אם וכיצד להתאים את האסטרטגיה של הארגון, או אולי אפילו לפתח דרכים חדשות לחלוטין לביצוע פעולות.

 חדשנות פתוחה מאפשרת לך להעריך את האסטרטגיה והתהליכים העסקיים שלך לאור דוגמאות אחרות מהעולם האמיתי

הפלטפורמה של Qmarkets לחדשנות פתוחה

עם הפלטפורמה של Qmarkets, תוכל להשיק את פורטל החדשנות הפתוח שלך, על מנת לגלות, להשיג ולמסחר רעיונות עסקיים, וליצור אסטרטגיה עסקית המקדמת חדשנות ושיתוף פעולה. המספר הרב של בעלי עניין, אליהם תוכל להגיע ועימם ניתן לתקשר באמצעות חדשנות פתוחה, מספק לאנשים דרכים חדשות להפגין יחדיו יצירתיות.

הפלטפורמה של Qmarkets היא הכלי המושלם לתקשורת עם בעלי עניין שונים בתוך ומחוץ לחברה, מכיוון שהיא מאפשרת לך לשאול לדעתם, לבקש מהם רעיונות, וליצור דיאלוג פתוח המאפשר למשתמשים לדון ולפתח את הרעיונות כקהילה. ניתן בקלות לשלב את הפלטפורמה עם רשתות חברתיות נפוצות כגון פייסבוק, LinkedIn, או טוויטר, ולאפשר למשתמשים לשתף את הקמפיינים שלך למציאת רעיונות עם קהל רחב יותר באמצעות השימוש ברשתות האמורות. שיתוף זה אף יסייע לך להפיץ את המסרים, ולשפר אף יותר את המודעות למותג שלך. יחד עם זאת, שלא כמו ברשתות חברתיות, הדיון מנוהל על ידי מנהל (moderator), מה שמבטיח שתקבל רעיונות מובנים ומשוב עבור האתגרים העסקיים הספציפיים שלך, ושהדיון יישאר ממוקד במטרות וביעדים שלך.

Collaboration

ניהול מקיף (מקצה אל קצה) של חדשנות

הפלטפורמה של Qmarkets מציעה לקהל שלך חוויה אינטואיטיבית ודינמית של שיתוף פעולה, המאפשרת לאנשים להפגין מעורבות בתהליך. בעוד שהצעת ממשק משתמש גרפי ואינטואיטיבי הינה קריטית עבור ההצלחה של מיזם כזה, בדרך כלל, אין די בכך. לכן, Qmarkets מאפשרת לכם להגדיר תהליך מובנה ויעיל, אשר יסייע לך לשתף פעולה באופן יעיל עם מספר רב של משתתפים, בלי להיות מוכרעים על ידי כמות המידע.

בכל שלב של משפך (funnel) הרעיונות, אנו מספקים יכולות רבות עוצמה לניתוח המידע ולזיהוי הרעיונות הטובים ביותר. אלה כוללים:

  • מנוע של Qmarkets לתכנים דומים – לזיהוי רעיונות דומים או זהים
  • כלים חכמים לחיפוש, לתיוג ולסיווג
  • דירוג קהילתי והערכת מומחים מובנית – על מנת לזהות בקלות את הרעיונות הפופולריים ביותר
  • מקבצי רעיונות (idea clusters) אוטומטיים ומיפוי מחשבה (mind mapping)
  • דוחות וניתוח – ניתוח סטטיסטי ומעמיק של תהליך ניהול הרעיונות

Mindmaps and Reports

עידוד והשגת מעורבות

למרות שהמטרה העיקרית של תהליך החדשנות הפתוחה, היא לפתח אסטרטגיה עסקית המקבלת את השראתה מהרעיונות של לקוחות, התהליך משיג מטרה שהינה חשובה לא פחות: מעורבות של לקוחות. כדי לקחת את המעורבות שלב אחד רחוק יותר, מומלץ גם כי משתתפים יזכו להכרה על השתתפותם ועל הצלחתם בתהליך.

Qmarkets פיתחה מגוון כלים ייחודיים על מנת להבטיח חוויית משתמש מלהיבה, ולעודד משתמשים להמשיך ולתרום:

  • טכניקות משחוק – כגון: שווקי חיזוי (Prediction Markets), הצבעות סמליות (Token Voting) וטורנירי רעיונות (Idea Tournaments)
  • פרסים ותמריצים – משתמשים זוכים בנקודות על השתתפותם והצלחתם בתהליך. מאוחר יותר, ניתן להשתמש בנקודות על מנת לקנות פרסים באמצעות חנות מקוונת, לצפות בלוחות תוצאות, או לזכות באותות הערכה על תרומתם
  • דפים מותאמים אישית – לכל משתמש יש דף אישי המאפשר לו לעקוב בקלות אחר כל הפעילויות הרלבנטיות עבורו
  • שיתוף סרטונים ומדיה עשירה
  • תקשורת והתרעות בדוא”ל – תוכל לקבוע את תצורתן של איגרות מידע (ניוזלטרים), הודעות והתרעות באמצעות דוא”ל, כך שהן תישלחנה על פי בקשה ובהתאם לתחומי העניין של המשתמש

Gamification

Business Innovation Brief