שיווק ואסטרטגיה

גורם החדשנות בשיווק ובאסטרטגיה

אם פעם היינו רוצים לבנות אסטרטגיה שיווקית היינו צריכים למצוא בעצמנו תשובות לשאלות אסטרטגיות כגון: מה הלקוח רוצה? למה הוא זקוק? איך נוכל להגיע אליו בצורה הטובה ביותר? המענה על שאלות אלו אינו תמיד קל, ובכדי לענות על שאלות אלו ועוד, היינו לרוב משתמשים בחקר שווקים או נעזרים בקבוצות מיקוד אשר דומות ככל האפשר ללקוחות הקיימים והפוטנציאלים שלנו. אלו היו המרכיבים העיקריים בבואנו לבנות את האסטרטגיה העסקית שלנו.

האסטרטגיה העסקית וטקטיקות השיווק המודרניות אשר מיועדות להשיגה- כוללות כל פעילות אשר מטרתה להשיג לקוחות ולשמור על נאמנותם לחברה או לארגון. הן קריטיות כיוון שהן מגדירות את דרכי הפעולה של עסקים, בתנופתן ליצור ערכים ותועלות ממשיות עבור הצרכן. בעולם המודרני הבניית האסטרטגייה השיווקית קלה ואפקטיבית הרבה יותר מכפי שהיה נהוג בעבר – שכן כיום אתה יכול לפתוח ערוץ תקשורת ישיר מול כל אדם או גורם בעל עניין בחברה שלך או מחוצה לה, לשתף אותו בסיעור מוחות פעיל ולקבל ממנו חוות דעת ופידבקים אודות הרעיונות והפעילויות המתוכננים. באמצעות כך, הלקוחות וקהל היעד שלך הופכים לגורם מעורב המשפיע על תהליכי החדשנות של הארגון שלך.

שיטה זו מוכרת בשם “חדשנות פתוחה” (Open Innovation), והיא מאפשרת להעריך את האסטרגיה והתהליכים העסקיים בתכנון דרך רעיונות חדשניים המתקבלים מהעולם האמיתי. באמצעות החדשנות הפתוחה תוכל לאמוד ולהחליט אם וכיצד להתאים את האסטרטגיה של הארגון באמצעות ערוצי תקשורת פתוחים, ויחד איתם לפתח דרכים חדשות לביצוע פעולות או לפיתוח מוצרים ושירותים חדשים.

באמצעות החדשנות הפתוחה תוכל לאמוד ולהחליט אם וכיצד להתאים את האסטרטגיה של הארגון באמצעות ערוצי תקשורת פתוחים, ויחד איתם לפתח דרכים חדשות לביצוע פעולות או לפיתוח מוצרים ושירותים חדשים.

הפלטפורמה של Qmarkets – עידוד חדשנות פתוחה

יחד עם הפלטפורמה של Qmarkets תוכל להשיק פורטל מקוון שימקד ויעודד לחדשנות פתוחה. הפלטפורמה תאפשר לך לגלות, להשיג ולמסחר רעיונות עסקיים אשר עולים מערוצי התקשורת שיצרת, ולקדם אסטרטגיה עסקית נבונה המטפחת חדשנות ושיתוף פעולה במסגרת פעילות הארגון שלך. המערכת של Qmarkets מנגישה עבורך מספר רב של בעלי עניין, עמם ניתן יהיה לתקשר באמצעות התקשורת הפתוחה, ומספקת עבורך דרכים חדשות להפגין יצירתיות.

הפלטפורמה של Qmarkets היא הכלי האידיאלי ליצירת תקשורת המביאה לחדשנות עם בעלי העניין השונים בתוך ומחוץ לחברה, כיוון שהיא מציעה אפשרויות רבות במסגרת השיח עם אותם בעלי עניין :בתוך הפלטפורמה תוכל לשאול את דעתם על מהלכים מסוימים, ולבקש מהם רעיונות. הפלטפורמה מעודדת דיאלוג פתוח בו המשתמשים דנים ומפתחים רעיונות כקהילה. הפלטפורמה מתממשקת בקלות עם הרשתות החברתיות הנפוצות (כמו Facebook, LinkedIn, Twitter ועוד) ומאפשרת לשתף ולתקשר את הקמפיינים שלך לפיתוח ומציאת רעיונות עם קהל רחב יותר. באמצעות שיתוף זה תוכל להפיץ את המסרים רחוק יותר, ולשפר את את המודעות למותג שלך. בניגוד לאותן רשתות החברתיות, הדיון שתיצור ינוהל על ידי מנהל (Moderator) מטעמך, שיבטיח כי תקבל רעיונות ומשוב ענייני עבור האתגרים העסקיים שלך, וכי הדיון יתמקד במטרות וביעדים שתציב במסגרת הקמפיין.

Collaboration

ניהול החדשנות באופן מקיף

חשוב לזכור- בניגוד לרשתות חברתיות ופורטלים ארגוניים אחרים למיניהם- בפלטפורמת ניהול החדשנות של Qmarkets השיתוף החברתי הוא רק אמצעי אך בהחלט לא המטרה הסופית. הפלטפורמה של Qmarkets מציעה למשתמשים שלך חוויה אינטואיטיבית ודינמית, אשר תתמרץ אותם לשיתופי פעולה ומעורבות בתהליכים השונים שיגדיר הארגון שלך.  Qmarkets מאפשרת לכם להגדיר תהליך מובנה ויעיל בתוך המערכת, אשר יסייע לך לשתף פעולה ולנהל את השיח עם מספר רב של משתתפים- הכל על מנת שבסופו של דבר יתקבלו הרעיונות בעלי הערך הגבוה ביותר למטרות שהוגדרו בתחילת התהליך, לצורך גיבוש אסטרטגיה עסקית יעילה ורלוונטית לתנאי השוק או הארגון.

אנו מספקים כלים ויישומים רבי עוצמה לניתוח המידע במשפך (Funnel) הרעיונות שתקבע, באמצעותם תוכל לזהות את הרעיונות הטובים ביותר:

 

  • מנוע של Qmarkets לזיהוי רעיונות דומים או זהים
  • כלים חכמים לחיפוש, לתיוג ולסיווג רעיונות
  • דירוג קהילתי והערכת מומחים מובנית לזיהוי הרעיונות הפופולאריים ביותר בקרב המשתמשים
  • מקבצי רעיונות (Idea Clusters) אוטומטיים ומיפוי מחשבה  (Mind Mapping)
  • דוחות וניתוחים סטטיסטיים ומעמיקים של תהליך ניהול הרעיונות

Mindmaps and Reports

עידוד והשגת מעורבות

אמנם המטרה העיקרית של תהליך החדשנות הפתוחה היא לפתח אסטרטגיה עסקית המקבלת את השראתה מרעיונות של המשתמשים, אך התהליך משיג מטרה נוספת אשר הינה חשובה לא פחות: מעורבות של לקוחות. בכדי לדחוף את המעורבות שלב אחד רחוק יותר, מומלץ גם ליצור מסגרת מתמרצת ומחזקת, אשר מתגמלת את המשתמשים על מעורבותם ומעודדת פיתוח רעיונות יצירתיים.  Qmarkets פיתחה מגוון כלים ייחודיים על מנת להבטיח חוויית משתמש מלהיבה בזמן שימוש במערכת, כזו המעודדת משתמשים להמשיך ולתרום לאסטרטגיה העסקית:

  • טכניקות משחוק – שווקי חיזוי  (Prediction Markets), הצבעות סמליות (Token Voting) וטורנירי רעיונות  (Idea Tournaments)
  • פרסים ותמריצים  – משתמשים זוכים בנקודות על השתתפותם והצלחתם בתהליך. מאוחר יותר, המשתמשים יכולים להשתמש בנקודות על מנת לקנות פרסים (וירטואליים או ממשיים) באמצעות חנות מקוונת, לצפות בלוחות תוצאות, או לזכות באותות הערכה על תרומתם
  • דפים מותאמים אישית –  דף אישי מותאם לכל משתמש המאפשר לו לעקוב בקלות אחר כל הפעילויות הרלבנטיות עבורו
  • שיתוף סרטונים ומדיה עשירה – מעורבות הגולשים הופכת לאינטרקטיבית ועשירה יותר באמצעות שימוש במדיה ורשתות החברתיות
  • תקשורת והתרעות בדוא”ל – תוכל לקבוע את תצורתן של איגרות מידע (ניוזלטרים), הודעות והתרעות באמצעות דוא”ל, כך שהן תישלחנה על פי בקשה ובהתאם לתחומי העניין של המשתמש

 

כדי להתחיל לנהל את השיווק והאסטרטגיה שלך באמצעות הפלטפורמה של Qmarkets, לחץ כאן

Gamification

Business Innovation Brief