מוצרי צריכה

חדשנות בארגוני CPG (מוצרי צריכה ארוזים)

בעולם התחרותי של מוצרי הצריכה הארוזים ארוזים (CPG) חברות ייצרניות מבינות כמה קריטית החדשנות להתמודדות איתנה של הארגון בשוק תובעני זה. החדשנות היא מגמה אשר מטרתה אינה רק ‘מנוע’ להגדלת ההכנסות – היא חיונית עבור הבחנה ובידול צרכני של מוצרים שונים, וכן היא מהווה כלי משפיע לחיזוק המותג של החברה בקרב לקוחותיה.

החדשנות פועלת לאורכה ולרוחבה של החברה. היא תהליך רב תחומי וחוצה פונקציות; אותו תהליך משפיע בסופו של דבר על כל הארגון, ולכן הוא צריך לערב את כל החטיבות והגורמים הפועלים בו: החל מחטיבת המכירות, השיווק והמו”פ ועד לפונקציות נוספות בשרשרת כמו מפיצים, קמעונאים ויצרנים שותפים. הגורם אשר מושפע בצורה הישירה ביותר מתהליך החדשנות הוא, כמובן, הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאלים של החברה. זאת הסיבה כי במסגרת תהליך חדשנות, כל פונקציה יכולה וצריכה לתרום מהידע ומהמומחיות שלה, בכדי ליצור קולקטיב רב עוצמה של רעיונות ודעות אודות התהליכים, המוצרים והתוכניות השיווקיות של החברה.

כדי לנהל רשת כזו של משאבים ונתונים בתוך החברה, צריך פתרון אשר יהיה המסוגל לנהל את תהליך החדשנות באופן שיהיה פשוט, אך עדיין יכיל את הכלים שיסייעו לך להביא את הרעיונות לכדי תוצאות ברות מימוש.

כדי לנהל רשת כזו של משאבים ונתונים בתוך החברה, צריך פתרון אשר יהיה המסוגל לנהל את תהליך החדשנות באופן שיהיה פשוט, אך עדיין יכיל את הכלים שיסייעו לך להביא את הרעיונות לכדי תוצאות ברות מימוש.

הפתרון של Qmarkets עבור חברות מוצרי צריכה

עם מגוון לקוחות ענק הנחשבים למובילים עולמיים בתחום, Qmarkets מובילה במתן פתרונות חדשנות פורצת דרך לחברות מוצרי צריכה. ל- Qmarkets ניסיון רב והיכרות עמוקה עם האתגרים שניצבים בפני ארגונים בתחום: אלו כוללים ניהול הוצאות תפעוליות, מורכבות בשרשרת הערך ודרישה מתמדת לחדשנות במוצרי החברה. הצלחה באתגרים אלו מביאה בסוף השרשרת לשיפור מכירות של מוצרי המותג, הרחבת מעגל הלקוחות ושמירה על מעורבות הלקוחות הקיימים.

עבור ארגון אשר מייצר מוצרי צריכה ארוזים, Qmarkets ממליצה על שילוב של 2 מודלים המובילים לחדשנות – חדשנות פתוחה עבור מוצרים חדשים ושיפור תהליכים, כשאת שניהם ניתן ליישם בחברה באמצעות הפלטפורמה לניהול רעיונות אותה מציעה החברה.

img4

חדשנות פתוחה עבור מוצרים חדשים ורעיונות שיווקיים

מהי חדשנות פתוחה, ולמה כדאי לכם ליישם אותה אצלכם?

במסגרת שיטת החדשנות הפתוחה, ארגונים הופכים כל גורם אשר פועל בשרשרת הפעילות של החברה – כשמדובר בגורמים הן מתוך והן מחוץ לחברה – כמקור לרעיונות בעלי פוטנציאל לחדשנות. בשיטה זו כל אדם בעל מעורבות בתהליכים השונים יכול להציע רעיונות ולהביע דעתו על תהליכים המתרחשים בחברה. כך המנהלים והאחראים בחברה מקבלים נקודת מבט רחבה ומעמיקה הרבה יותר על מה שקורה אצלם, בעזרתה הם יכולים ליזום תהליכים חדשנות יעילים ומשפיעים יותר.

הפלטפורמה של Qmarkets מאפשרת לך ליצור קהילה מקוונת של כל אותם גורמים: עובדים, לקוחות, לקוחות פוטנציאליים, יזמים ובעלי עניין נוספים. קהילה זו הופכת ממוקדת במטרה אחת – איסוף רעיונות חדשניים עבור הארגון. מנהל (אדמיניסטרטור) הפלטפורמה יכול לוודא כי ההצעות והדיונים של הקהילה נשארים ממוקדים על הנושאים האתגרים שהוצגו. הפלטפורמה משמשת לו ככלי מובנה להגשת רעיונות ולבקרה על הדיונים.

מטרת הפלטפורמה היא לעודד פיתוח רעיונות, ולאחר מכן ניהול מחזור החיים שלהם מקצה לקצה: מזיהוי הרעיונות הטובים ביותר, דרך ניתוח מפורט שלהם באמצעות מומחים וקבוצות מיקוד שהוגדרו ועד לזיהוי, הכרה ולבסוף פיתוח של הרעיונות הטובים ביותר לכדי פרויקטים חדשניים והטמעתם בתהליכי החברה.

שיפור תהליכים

ניהול ערוצי מכירות; אסטרטגיית נקודות מכירה; ניהול הזמנות; קידום מכירות; מבצעים ומועדוני לקוחות – כמעט כל חברה אשר מייצרת מוצרי צריכה ארוזים מנהלת את התהליכים הללו. הם אמנם תהליכים חשובים בשגרה היומית, אך הם גם תהליכים מורכבים ויקרים, ובמקרים רבים מערבים מגוון פונקציות ומחלקות שונות בתוך הארגון. הרבדים הרבים הפועלים מוסיפים למורכבות וליוקר התהליכים, ומכבידים על היכולת לנתח אותם ולראות את התמונה השלמה.

בכל זאת, אנו מאמינים שיש מקום ואף ניתן להתייעל באותם תהליכים. ההתייעלות תוביל להקטנת עלויות, למצוינות תהליכית של העובדים ולשיפור שביעות הרצון של הלקוחות. הפתרון של Qmarkets הוא הפתרון הטוב והפשוט ביותר בשוק על מנת להשיג זאת. באמצעות הפלטפורמה של Qmarkets תוכלו לבצע סיעור מוחות המוני או פרטני במטרה למקד את כל הנוגעים בדבר בצורך לשפר תהליך מסוים או מגוון שיטות עבודה אשר מונהגות כיום לרוחב הארגון אך מציבות בפיכם דילמה כלשהי.

באמצעות הפלטפורמה תוכלו לערב בתהליך מגוון קהלים ומחלקות רלוונטיים אך עם זאת- להחריג קהלים (או אינדיבידואלים) אשר האתגר או הקמפיין הספציפי הנ”ל אינו רלוונטי עבורם ולוודא כי רק האנשים הנכונים מעורבים בתהליך. לאחר הגשת הרעיונות, הם מפוקחים לכל אורך תהליך הפיתוח שלהם באמצעות הפלטפורמה. בנוסף, הפלטפורמה מאפשרת להגדיר “זרימת עבודה” מראש, הכוללת תחנות בהן כל רעיון נדרש לעבור: סקירה על ידי צוות מומחים או הנהלה, סבב שני של מושבי דירוג והצבעה על ידי קבוצות ייעודיות, הערכה על ידי מחלקות נוספות ועוד. באמצעות הפלטפורמה ניתן לנהל כל רעיון בתוך אותה זרימת עבודה, ולהגדיר תחנות נוספות הנדרשות בהתאם לצורך עד להגעתם לשלב הפיתוח וההטמעה בחברה.

img5

היתרונות של Qmarkets

  • ניהול מקיף, מקצה אל קצה, של מחזור החיים של רעיונות
  • זרימות עבודה גמישות, המאפשרות שימוש בפלטפורמה להשגת מטרות שונות
  • ניהול רעיונות חוצה פונקציות – רק האנשים הנכונים יהיו מעורבים בשלבים המתאימים בתהליך
  • סינון והערכה חכמים של רעיונות על פי קריטריונים שונים
  • התאמה אישית של דף הבית של הפלטפורמה, ומיתוג בהתאם לדרישות הספציפיות של החברה
  • מרכיבי הניהול, ה-Front End וה-Back End, ידידותיים למשתמש

 

כדי להתחיל לנהל את מוצרי הצריכה שלך עם הפלטפורמה של Qmarkets, לחץ כאן

Business Innovation Brief